Spoznajte tím TrustPay: Interview s Michalom Lukáčikom, Špecialista na platby
V našich blogoch vám predstavujeme šikovných členov TrustPay tímu.
Tentokrát sme vyspovedali Michala Lukáčika, Špecialistu na platby v TrustPay.
Aké sú najdôležitejšie vlastnosti, ktoré by mal mat človek na pozícii Špecialistu na platby?
Určite by mal mať silné znalosti o platobných systémoch, reguláciách a procesoch. Toto sú ale všetko znalosti, ktoré vás postupne v TrustPay naučia.
V súvislosti s tým, že na dennej báze komunikujeme, mal by byť schopný efektívne komunikovať so zákazníkmi a kolegami na jednotlivých oddeleniach. Taktiež musí byť schopný nachádzať riešenia a byt samostatný. Tiež mu nemôže chýbať zodpovednosť za svoje rozhodnutia.
V čom spočíva tvoja práca, ako prebieha tvoj bežný deň a aké sú jej výhody, či naopak nevýhody?
Práca špecialistu na platby spočíva v riadení a správe platobných procesov pre spoločnosť. Môj bežný deň zahŕňa rôzne činnosti. Prvá vec je sledovanie platobných transakcií aby sa zabezpečilo, že sú v súlade s regulačnými požiadavkami a internou politikou firmy. Komunikujem s klientami, bankami a inými externými partnermi, aby som sa uistil, že platobné procesy prebiehajú bez problémov. Jednou z najväčších výziev tejto práce je zodpovednosť za správne fungovanie platobného systému a potreba prispôsobovať sa rýchlo meniacim sa regulačným požiadavkám, čo niekedy znamená rôzne stresové situácie. Čo sa výhod týka, človek sa na tejto pozícii nikdy nenudí a neustále sa učí nové veci.
„Cením si aj dôležitosť každého kolegu na tejto pozícii, nakoľko je to kľúčové oddelenie pre fungovanie našej firmy a spoločné úsilie má vplyv na celkový úspech TrustPay.“
Ako sa vyrovnávaš so stresom?
Túto otázku som mal dostať na pohovore 😊, lebo so stresom sa určite niekedy v práci všetci stretneme. Existuje niekoľko spôsobov, ako sa vyrovnávam so stresom. Jedným z mojich najobľúbenejších je plánovanie a organizácia pracovného času. Tak sa uistím, že sa všetky úlohy stihnú včas a na nič sa nezabudne. V TrustPay je firemná kultúra založená na tímovosti, a to je tiež ďalší faktor, ktorý mi v každodennej práci pomáha. Viem, že sa vždy môžem spoľahnúť na svojich nadriadených a kolegov. Taktiež aj dovolenka, ktorú si dopredu plánujeme a vždy mi pomôže načerpať energiu.
Čo si na svojej práci najviac ceníš?
Najviac si cením to, že je to práca, ktorú mám naozaj rád. TrustPay je mladá, stále rozvíjajúca sa firma, v ktorej sa vieme zlepšovať a učiť sa nové veci. Veľká výhoda je aj to, že komunikujeme s platobnými poskytovateľmi, bankami a inými externými partnermi, čo môže byť pre človeka veľmi zaujímavá príležitosť na rozšírenie si sieti kontaktov. Cením si aj dôležitosť každého kolegu na tejto pozícii, nakoľko je to kľúčové oddelenie pre fungovanie našej firmy a spoločné úsilie má vplyv na celkový úspech TrustPay.
Aké sú tvoje vzťahy s kolegami vrámci firmy a ako hodnotíš firemnú kultúru TrustPay?
Vzťahy s kolegami v rámci firmy mám veľmi dobré. Pracujem s kolegami z rôznych oddelení, napríklad z finančného, obchodného alebo IT oddelenia a naša vzájomná spolupráca je dôležitá pre úspešné riešenie úloh. Mám silnú podporu zo strany kolegov a vedenia, ktorí rozumejú dôležitosti mojej práce a sú vždy ochotní poskytnúť potrebnú pomoc. Môžem povedať, že firemná kultúra TrustPay ovplyvňuje spôsob, akým sa vykonáva práca na každej pozícii, ako sa riešia problémy a ako sa komunikuje.
Čo by si poradil budúcim kandidátom, ktorí by chceli pracovať v TrustPay?
Špecialista na platby by mal mať informácie a vedomosti o platobných procesoch a technológiách. Je dôležité vzdelávať sa a sledovať aktuálne trendy v oblasti platieb. Ako som už spomínal, pri tejto pozícii budete mať príležitosť veľa komunikovať, preto sa uistite, že ste komunikačne zdatný, flexibilný, zodpovedný a máte cit pre detail. Ešte by som odporučil nestresovať, ale ak sa tak niekedy stane, tak si znovu prečítajte moju odpoveď na otázku ako sa vyrovnávam so stresom v práci. 😊
Máš nejaký zábavný moment, ktorý si zažil počas práce?
Zábavné momenty zažívame skoro každý deň, napríklad skomolené mená kolegov, ale na jednom sa stále v tíme smejeme. Cez support portál sme raz posielali k nášmu partnerovi nejaký problém a oni nám odpísali, že to zistia a ozvú sa nám. Riešenie tohto problému ale spočívalo u nich v tom, že napísali mail späť k nám na oddelenie, aby sme to skontrolovali a zistili, kde je problém. Tomu sa vskutku hovorí, že kruh sa uzavrel. 😊