Spoznajte tím TrustPay: Interview s Karin Milkovou, Obchodná riaditeľka
V našich blogoch vám predstavujeme šikovných členov TrustPay tímu.
Tentokrát sme vyspovedali Karin Milkovú, obchodnú riaditeľku.
Mohla by si nám na úvod porozprávať, ako sa začala tvoja cesta v TrustPay?
Zjednodušene povedané – keď som ukončovala vysokú školu, uvažovala som, aká práca bude vhodná. Keďže juniorské pozície priamo spojené s predmetom môjho štúdia poskytovali ohodnotením akurát možnú smrť hladom (samozrejme, teraz preháňam pre zachytenie podstaty 🙂 , do TrustPay som sa dostala prevažne zo zištných dôvodov. Spätne však môžem povedať, že pôvodné praktické rozhodnutie nemohlo dopadnúť lepšie.
Aké pozície si vo firme zastávala, kým si sa dostala na súčasnú pozíciu Obchodnej riaditeľky?
Prešla som tým najužitočnejším defilé všetkých postov, čo mali priame spojenie s našimi klientami – od klientskej podpory cez account management až k vedeniu tímu a neskôr dnešnej pozícii. Každý z postov mi dal trochu odlišný pohľad na rovnakú oblasť a mala som možnosť spoznať všetko od základov, čo považujem za veľmi užitočné.
„V praxi som zistila, že medziľudské vzťahy nemusia byť dôležité len v oblasti psychológie, ale treba ich riešiť naozaj všade, v každej firme, ktorá chce udržiavať dlhoročných klientov a získavať nových.“
Čo ťa motivovalo venovať sa tejto kariérnej ceste? Bolo to vždy tvojím cieľom, alebo sa to vyvíjalo postupne?
Tému praktickosti som spomenula už skôr – úprimne, toto odvetvie nebolo mojím detským snom, keďže finančný svet si každý zvykne predstavovať ako úzko spätý s matematikou a tá nikdy nebola mojou srdcovkou. V praxi som však zistila, že medziľudské vzťahy nemusia byť dôležité len v oblasti psychológie, ale treba ich riešiť naozaj všade, v každej firme, ktorá chce udržiavať dlhoročných klientov a získavať nových. Preto v momente, kedy som zistila, že na počítanie mame iné oddelenia, začala som svoje smerovanie považovať za zmysluplné a šance na úspech za omnoho vyššie.
Ako vyzerá tvoj bežný pracovný deň na pozícii Obchodnej riaditeľky?
Obvykle trávim veľa času komunikáciou s jednotlivými kolegami v rámci mojich alebo iných oddelení, keďže prácu treba skoordinovať a zabezpečiť plynulosť so zameraním na priority. V rámci kancelárskej práce sa najčastejšie zapájam do diskusií s partnermi, ak je moja účasť potrebná a taktiež do prípadných eskalácií. Mojou úlohou je tiež cestovať, aby sme mali vždy prehľad o novinkách a mohli sa stretnúť s klientami aj osobne.
Mohla by si nám priblížiť tímy alebo oddelenia, ktoré vedieš?
Svorne sa nazývame “front office”, čiže všetci tí, ktorí majú dosah na prezentáciu firmy navonok. Do tohto oddelenia spadá náš business development, ktorý ma za úlohu získať čo najviac nových klientov; náš account management, ktorý zveľaďuje a udržuje vzťahy s naším existujúcim portfóliom a marketing, kde vznikajú všetky pekné a štýlové dizajny, čo nám umožňujú sa ukázať v plnej paráde.
Čo ťa na tvojej súčasnej práci najviac napĺňa?
Teším sa, keď vieme priniesť riešenia, čo uľahčujú život našich klientov. Každý chce, aby produkt, ktorý prezentuje, mal pozitívny dopad v reálnom svete a nebol to len ten spomínaný pekný marketing. Taktiež som rada, ak sa jednotlivým členom tímu darí uskutočňovať ich ciele a vidím, že sa spolu posúvame dobrým smerom a niečo, čo bolo pred rokom len peknou ideou sa už rodí v praxi.
Aké výzvy so sebou táto pozícia prináša a ako ich zvládaš?
Práca s ľuďmi vie byt odmeňujúca, no aj plná stresu, ak práve nie je dobrý deň. Preto je dôležité vedieť takéto situácie manažovať nielen navonok, ale najmä interne – mne osobne najviac pomáha šport, popri ktorom sa viem na veci pozrieť viac s nadhľadom a to, čo predtým vyzeralo ako neprekonateľné, sa dá zvládnuť.
Zažila si počas svojho pôsobenia v TrustPay nejaké vtipné alebo nečakané situácie, o ktoré by si sa s nami mohla podeliť?
Určite áno, ale veľa z nich nie je verejne zdieľateľných. 😀 Každopádne, jedna milá vec sa nám objavuje stále dookola, a to sú vždy nové skomoleniny nášho mena – obľúbeným je „TrusPay“. Vždy si už myslím, že nová verzia vzniknúť nemôže a zakaždým som prekvapená, že veru áno.
Ako jedna z hlavných tvárí spoločnosti máš veľkú zodpovednosť. Ako zvládaš vyvážiť profesionálne povinnosti s osobnými očakávaniami v tejto pozícii?
Svoju prácu mám rada, takže rozhovory s klientami alebo kolegami vždy uvítam. Ak však potrebujem vypnúť, určite to urobím a necítim potrebu pracovať 24/7 – všetko potrebuje rovnováhu a ako sa hovorí, nedá sa rozdávať z prázdnej misy. Takže vždy si poviem, že ak treba oddychovať, oddýchnem si a to najradšej s dobrou knihou.
Aká je tvoja filozofia vedenia tímu? Ako motivuješ svoj tím k najlepším výsledkom?
Môj názor je, že ak sa stretne skupina rozumných dospelých ľudí, všetko ide ľahko a každý člen tímu chce čo najlepšie vykonávať svoju prácu. Nie som fanúšik mikromanažmentu a skôr sa snažím poradiť a pomôcť, ak treba. Ak netreba, nechám mojich kolegov a kolegyne rozhodovať v rámci ich odbornosti. Razím presvedčenie, že ak niekomu treba dlhodobo podrobne hovoriť, čo treba robiť, môžem si to predsa spraviť sama a nepotrebujem o tom diskutovať. Preto oceňujem, že môj tím je veľmi samostatný a každý člen je jeho obrovským prínosom svojim vlastným spôsobom. Komunikácia je aj kľúčom k motivácii – vždy si jasne stanovíme spoločné priority a následne si každý vytýči úlohy, ktorými ich dosiahne.
Ako sleduješ trendy v odvetví a zabezpečuješ, aby TrustPay zostal na špičke v konkurenčnom prostredí?
S kolegami veľa cestujeme a zúčastňujeme sa rôznych výstav, ktoré nám umožňujú držať si prehľad v tom, čo sa práve deje v oblasti nášho záujmu. Taktiež sa v dnešnej online dobe dajú sledovať trendy efektívne každý deň. Každé oddelenie a jeho vedúci u náš zabezpečujú rôzne uhly pohľadu na túto tému, preto to považujem za spoločný cieľ, ktorý je často predmetom našich interných diskusií.
Čo je na práci v TrustPay podľa teba najzaujímavejšie, o čom ľudia mimo firmy možno nevedia?
Takmer všetci moji známi mimo odvetvia si našu firmu predstavujú ako nudnú inštitúciu najviac podobnú ich lokálnej banke. Akonáhle si však uvedomia, že s tým, čo robíme, prichádzajú do kontaktu takmer každý deň, keď nakupujú online, spustí sa veľa otázok. Asi všeobecne platí, že akonáhle poznáme aplikáciu teórie do praxe, všetko dáva väčší zmysel.
Na ktorý moment vo svojej kariére si najviac hrdá?
Nemám v mysli konkrétnu jednu chvíľu. Som hrdá na všetky momenty, kedy sa nám tímovo podarilo dosiahnuť väčší cieľ – nikdy to totiž nie je iba o jednotlivcovi. Som hrdá na to, že spolu vieme tvoriť niečo nové, pomáhať našim klientom rásť a zároveň rásť aj osobnostne. Som hrdá na to, že môžem pracovať s výnimočnými ľuďmi, z ktorých každý vidí svet inak a svojsky – tým pádom sa môžeme od seba učiť bez toho, aby sme boli uväznení vo svojej “krabici”.
Keby si mala svoju cestu v TrustPay opísať jedným slovom, aké by to bolo a prečo?
Rýchlosť – pretože všetko sa u nás dynamicky mení. To, čo platilo včera, už nemusí dnes a my sa tomu musíme vedieť prispôsobiť tak, aby sme ideálne aj rozšírili svoje biznis pôsobenie. Osobne tento aspekt považujem za jeden z pozitívnych – prináša nove situácie, ktoré bránia rutine.