Predautorizácia platby
Ako sa môžete vyhnúť stornovaniu a následnému refundovaniu (vracaniu) platieb v prípade, ak tovar z objednávky nemáte práve na sklade alebo ak zistíte že objednaný tovar nemôžete z akýchkoľvek dôvodov zákazníkovi doručiť? Odpoveďou je predautorizácia platby.
Mnohí obchodníci môžu potvrdiť, že situácií, kedy prijali už zaplatenú objednávku a až následne zistili, že tovar na sklade nemajú, sa nájde niekoľko. Vďaka predautorizácii platby nemusíte objednávku v takýchto situáciách stornovať. Platbu proste neprijmete a zákazníkovi danú sumu na karte uvoľníte.
Čo je to predautorizácia a ako funguje?
Ide o prípad, keď zákazník vykoná pri kúpe tovaru alebo služby štandardne platbu kartou a jeho prostriedky sa v danej výške zablokujú, akoby k platbe došlo.
Počas tejto doby máte vy, obchodník, možnosť rozhodnúť sa, či túto platbu prijmete, alebo prostriedky zákazníkovi uvoľníte.
Pokiaľ počas tohto obdobia, ktoré trvá štandardne 30 dní úplnú autorizáciu nedokončíte, prostriedky budú uvoľnené späť zákazníkovi.
Existuje aj takzvané „čiastočné“ strhnutie predautorizovanej platby, kedy časť zablokovaných prostriedkov strhnete a zvyšok uvoľníte na účet zákazníka.
Môžeme si to ukázať aj na príklade:
Predstavte si, že ste obchodník, ktorý predáva potraviny. Váš zákazník si spraví objednávku obsahujúcu niekoľko druhov ovocia. Vy ale neskôr pri balení objednávky zistíte, že jeden druh ovocia vám na sklade chýba a tak sumu za toto konkrétne ovocie z platby odrátate a uvoľníte na účet zákazníka. Následne zaúčtujete len reálne doručený tovar. Vyhnete sa tak nepríjemnému stornovaniu celej objednávky.
Ďalším veľmi častým prípadom, s ktorým ste sa už určite stretli je rezervovanie hotelových izieb.
Aké sú výhody predautorizácie?
Prijímanie vopred autorizovaných platieb znamená, že môžete potenciálne chrániť svoju firmu.
Okrem prípadu, ktorý sme spomenuli v úvode, sú tu aj ďalšie:
- Môžete byť schopní bojovať proti „fraudom“ (podvodom) tak, že budete ignorovať všetky online platby, ktoré sa javia ako podvodné a namiesto okamžitého odoslania produktu budete čakať. Po uplynutí tejto doby sa peniaze vrátia „zákazníkovi“.
- Predautorizácia môže tiež pomôcť zabrániť „chargebackom“.
Niekedy sa stane, že zákazníci omylom podajú „chargeback“, ak si nepamätajú, alebo nerozpoznajú nákup na svojom bankovom výpise, čo je známe ako „priateľský podvod – friendly fraud“. - Zákazníci však môžu požiadať o kompenzáciu aj v skutočných prípadoch, keď sa stanú obeťou trestného činu; napríklad, keď im niekto odcudzí kartu. So zavedenou predautorizáciou, vám toto časové okno dáva možnosť zachytiť všetky platby, pri ktorých môžu nastať problémy; napríklad kontrolou, či je e-mailová alebo dodacia adresa legitímna.
Mala by vaša firma prijímať vopred autorizované platby?
Každá firma, ktorá predáva produkty online môže využiť vopred autorizované platby ako ďalšiu úroveň zabezpečenia. Môžete si teda vybrať, či chcete každú platbu prijať prostredníctvom predautorizácie alebo nie.
V prípade, že si chcete predautorizované platby v TrustPay aktivovať, alebo máte akúkoľvek otázku, kontaktujte náš tím podpory na podpora@trustpay.eu alebo volajte na +421 2 321 68 450.