Ako v TrustPay vyplácame peniaze vyzbierané za platby od vašich zákazníkov?
Čo je výplatný účet a kde si ho môžete nastaviť? Prevedieme vás celým procesom a možnosťami vyplácania.
Čo je výplata?
Výplata je prevod finančných prostriedkov nakumulovaných na vašom TrustPay konte vedenom v Obchodníckom portáli – užívateľskom prostredí, ktoré sú automaticky vyplácané v pravidelných frekvenciách na výplatný účet.
Výplate predchádza vyúčtovanie – proces spočítania prijatých prostriedkov v Obchodníckom portáli a odpočítanie poplatkov za služby za určité obdobie.
Čo je výplatný účet a kde si ho môžete nastaviť?
Pod pojmom výplatný účet sa rozumie firemný bankový účet vašej spoločnosti, na ktorý si želáte prostriedky prevádzať.
Nastaviť ho v Obchodníckom portáli (TrustPay užívateľskom prostredí) môže majiteľ (štatutár) účtu.
Po kontrole správnosti čísla účtu našimi kolegami sa stav zmení na „Schválený“ a najbližšia výplata sa odošle už na nastavený účet.
Ako dlho trvá prevod výplaty z Obchodníckeho portálu na vami zvolený výplatný účet?
Peniaze budú na bankovom účte viditeľné štandardne už v ten istý deň, kedy bola výplata odoslaná.
Aké frekvencie vyplácania si v TrustPay môžete nastaviť?
Predvolená frekvencia vyplácania ja nastavená na týždennú periódu. Túto periódu je možné podľa potreby zmeniť na dennú alebo mesačnú, prípadne je možné ju úplne pozastaviť.
Taktiež je možné nastaviť aj minimálnu výšku výplaty.
Minimálna výška výplaty hovorí, od akej výšky prostriedkov na TrustPay obchodnom účte má vyúčtovanie prebiehať.
Keď máte napríklad nastavenú minimálnu sumu na vyúčtovanie 200 EUR, znamená to, že vyúčtovanie má prebiehať až vo chvíli, kedy je na vašom TrustPay účte aspoň 200 EUR.
Ak je v Obchodníckom portáli nižší zostatok ako minimálna suma pre vyúčtovanie, vyúčtovanie neprebehne a k ďalšiemu pokusu o vyúčtovanie dôjde až v nasledujúcom vyúčtovacím období.
Ako sa dá zmeniť frekvencia a ostatné nastavenia pre vyplácanie?
Frekvenciu vyplácania, ako aj ostatné možnosti, je možno spravovať v Obchodníckom portáli v časti „Nastavenia – Finančné nastavenia“.
Výplata bude na účet, ktorý ste si zadali v Obchodníckom portáli, vyplatená automaticky podľa príslušných nastavení vyplácania, respektíve nastavenej frekvencie vyplácania.
V prípade, že sa frekvencia vyplácania menila počas prebiehajúcej periódy predošlého nastavenia, bude aplikovaná až po vyplatení prostriedkov na základe predošlých nastavení a dobehnutia predošlej periódy.
Výplaty sú prevádzané nasledovne:
Kartové transakcie sú vyplácané s odkladom 3 pracovných dní a transakcie realizované bankovým prevodom sú vyplácané s odkladom 1 pracovný deň.
Ako to celé funguje?
Kedy prebehne vyúčtovanie, za aké obdobie a kedy pošle TrustPay peniaze na váš bankový účet?
Príklad týždenného vyplácania za kartové platby:
Ak si stanovíte deň výplaty napríklad na štvrtok – odoslané budú peniaze za kartové platby prijaté v predchádzajúcom týždni od pondelka do nedele. Vo štvrtok sa teda už odošlú peniaze na váš bankový účet, ktorý ste si sami zvolili.
Kartové platby prijaté v pondelok 12-steho budú vyplatené už v ďalšom zúčtovacom období.
(odklad 3 pracovných dní od pondelka 12-steho už prekračuje výplatný deň štvrtok 15-steho).
Prečo je vaša prvá výplata ponížená o 30€?
Aby začali byť transakcie vyplácané, musia prekročiť hodnotu 30€, ktorá predstavuje stanovený minimálny zostatok na účte. Na základe toho je prvá výplata ponížená o túto sumu. Po prípadnom ukončení spolupráce sú tieto prostriedky vrátené na váš firemný bankový účet.
Pre viac informácií o tom, ako tento proces v TrustPay funguje, kontaktujte náš tím podpory na podpora@trustpay.eu alebo volajte na +421 2 321 68 450.