Ako prispôsobiť e-shop pre zahraničných zákazníkov?
Hodnota európskeho e-commerce trhu sa na konci roku 2020 odhadovala na viac ako 700 miliárd EUR, pričom takmer štvrtina hodnoty e-commerce transakcií sa vygeneruje práve nakupovaním od zahraničných obchodníkov.
Aj keď pandémia vyvolala významný nárast elektronického obchodu na celom svete, zároveň sa zvýšil počet ľudí nakupujúcich z iných krajín ako je krajina obchodníka. Nedávna správa spoločnosti International Post Corporation ukazuje, že 32 % kupujúcich zo 40 krajín nakupovalo v roku 2020 viac od obchodníkov mimo ich domovského štátu a 51 % očakáva, že tak urobia v budúcnosti omnoho častejšie.
Zatiaľ čo je e-commerce svet čoraz viac bez hraníc a perspektíva ponúkať svoje produkty a služby nielen lokálne, je pre obchodníkov čoraz lákavejšia. No každá príležitosť má aj svoje výzvy. Obchodníci prirodzene musia riadiť operatívnu logistiku plnenia objednávok pre zahraničných zákazníkov, no úspešný zahraničný obchod si vyžaduje viac ako len dobrý marketing a silnú doručovaciu sieť. Ako najlepšie prispôsobiť váš e-shop zákazníkom zo zahraničia?
Ako najideálnejšie prispôsobiť e-shop zákazníkom zo zahraničia?
Za predpokladu, že sa obchodníkovi podarilo prilákať potenciálnych zahraničných kupujúcich na webovú stránku, existuje niekoľko faktorov, ktoré je potrebné zohľadniť pri nakupovaní, aby bolo zabezpečené, že títo zákazníci nákup aj dokončia a v ideálnom prípade, sa na stránku aj vrátia.
Odporúčania pre e-commerce obchodníkov
Nižšie nájdete 3 odporúčania pre obchodníkov, ktorí by chceli začať pôsobiť medzinárodne alebo plánujú vstup na nové trhy:
1. Podporujte správne jazyky a meny
Pre kupujúcich nie je nič frustrujúcejšie, ako keď sa snažia zistiť, čo presne kupujú a koľko ich to bude stáť. Transparentnosť a prehľadnosť sú kľúčom k budovaniu dôvery – zaistenia toho, aby kupujúci mohli ľahko pochopiť proces platby, zobraziť si ceny a platiť v miestnej mene.
Ako obchodník by ste mali určite zákazníkovi zabezpečiť interakciu s webom v jeho domovskom jazyku počas celej návštevy vášho e-shopu – napríklad, nemôžete pripustiť, aby si zákazník vašu stránku prekladal sám. Všetky kroky objednávky, vrátane platobnej stránky, by mali byť pokryté v jazyku, ktorému zákazník rozumie. To sa dá zabezpečiť jazykovými mutáciami, ale aj ich intuitívnym výberom podľa IP adresy zákaznika, prípadne iných poznávacích znakov. Alternatívou je dať zákazníkovi možnosť výberu ešte pred vstupom do vášho e-shopu.
Dostatočná lokalizácia môže v konečnom dôsledku znamenať obrovský rozdiel v konverzii, t.j. v priemernom počte dokončených a úspešne zaplatených objednávok. To znamená, že sa jednoznačne oplatí investovať do riešení, ktoré myslia aj na iné ako lokálne pokrytie. V tomto prípade je dôležité overiť si so svojím poskytovateľom platobnej brány, či vám vie zabezpečiť platobnú stránku aj v inom ako lokálnom jazyku.
2. Ponúknite správne spôsoby platby
Väčšina zákazníkov má preferovaný spôsob platby – či už ide o platbu kartou, bankový prevod alebo elektronickú peňaženku.
Ponuka preferovaného spôsobu platby môže významne zvýšiť počet konverzií a zároveň aj významne prispieť k tomu, aby sa zákazník na vašu stránku vždy rád vracal, pretože vie, že u vás zaplatí metódou, na ktorú je zvyknutý a nie je nútený vychádzať zo svojej komfortnej zóny. Neriskujete tým pádom zníženú dôveru a ochotu urobiť online platbu.
Pravdaže, nie vždy sa dajú pokryť všetky spôsoby platby, najmä ak má mnoho krajín svoje vlastné domáce platobné systémy. Stojí však za úvahu ponúknuť minimálne tri najobľúbenejšie spôsoby platby na každom trhu, na ktorom chcete svoje produkty alebo služby ponúkať – tu je celkom možné, že niektoré z platobných metód sa budú prekrývať pre viaceré európske krajiny.
Váš poskytovateľ online platieb by vám mal vedieť odporučiť najpopulárnejšie metódy v jednotlivých regiónoch. Napríklad, inkaso je jedným z najpopulárnejších spôsobov platby v Nemecku. Zatiaľ čo online bankový prevod je preferovanou metódou v Holandsku a vo Veľkej Británii dominujú platby kartou.
3. Prispôsobte svoju stratégiu prístupu k potenciálnym podvodným platbám (fraudom)
Tak, ako sa pokusy o podvod líšia pri rôznych platobných metódach, líšia sa aj v rôznych geografických oblastiach. Podvodníci často skúšajú svoje šťastie najmä pri medzinárodných online platbách, najmä ak sú súčasťou väčšej skupiny alebo testujú súbor ukradnutých kariet z rôznych krajíny.
Aj keď je prispôsobenie vašej stratégie bojovania s možným podvodným správaním pre každý trh dôležité pre minimalizáciu rizika a strát, je rovnako dôležité zabezpečiť, aby ste neúmyselne neodmietli objednávky od skutočných zákazníkov. Stratégia, ktorá neodráža trendy v jednotlivých krajinách alebo má príliš prísne pravidlá, môže mať za následok vysoký počet falošných poplachov a poškodených vzťahov so zákazníkmi.
Práve preto sa oplatí spolupracovať s vašou platobnou bránou, kde vám na požiadanie vedia odporučiť, čo robiť v prípade podozrenia. Samozrejme, každá situácia vie byť špecifická, no základným pravidlom je v prípade neistoty neposkytovať tovar/službu, až kým si neoveríte, že ste platbu obdržali od reálneho zákazníka.
Ak ste e-commerce obchodník a chcete rozšíriť svoju ponuku aj za hranice a potrebujete radu, kontaktujte nás mailom na podpora@trustpay.eu.